تهران
به وب سایت شرکت استیل آوران پویا بتن خوش آمدید

سنگدال بتنی و خرید دال ترافیکی مسلح

Rate this portfolio

سنگدال بتنی و خرید دال ترافیکی مسلح شرکت پویا بتن تولید کننده استاندارد انواع قطعات بتنی 02177839766

قیمت سنگدال بتنی، نقشه فنی سنگدال بتنی، سنگدال بتنی ترافیکی، سنگدال بتنی 100*60*15 ، سنگدال بتنی80*60*15، سنگدال بتنی 120*60*15 ،سنگدال بتنی 150*60*15

سنگدال بتنی یا دال بتنی چیست و چه کاربردی دارد؟

سنگدال بتنی یا دال بتنی، به عنوان یکی از المان ها و اجزاهای باربر در بناهای مختلف به شمار می آید. ساختار کلی دال بتنی بدین شکل است که سطحی مسطح، یکپارچه و دو بعدی از مصالح مقاومی مانند فولاد (میلگرد) و بتن دارد. به همین دلیل در بناهای مهم و ساختمان های مسکونی، دال بتنی یا اسلب، جهت ایجاد سقف، بام و کف سازه موردنظر، بیشترین کاربرد را خواهد داشت.

لیست قیمت و دفتر فروش 02177839766

در نقشه فنی سنگدال بتنی، میزان ضخامت دال نسبت به طول و عرض یا دو بعد دیگرش، کمتر خواهد بود. البته نوع ساختار دال بتنی، با توجه به کاربرد و موقعیت استفاده از آن، متفاوت خواهد بود. اما در حالت کلی، دال های بتنی که ضخامت کمتری دارند، به عنوان کفپوش سازه انتخاب می شوند.

سنگدال بتنی 80*60*15

سنگدال بتنی یا دال بتنی چیست و چه کاربردی دارد؟

شناخت انواع سنگدال بتنی بر اساس فرایند تولید

دال های بتنی بر اساس فرایند تولید به دو  نوع درجا و پیش ساخته دسته بندی می شوند.

سنگدال های بتنی درجا؛ در طول اجرای پروژه، در همان موقعیت پروژه، تولید می شوند. ابعاد این نوع دال های بتنی، بزرگتر خواهد بود.

از سوی دیگر، سنگدال های بتنی پیش ساخته، در کارگاه یا کارخانه تولید شده و سپس به محل پروژۀ مورد نظر منتقل خواهند شد.

در حالت کلی، کیفیت و مقاومت سنگدال های بتنی پیش ساخته، نسبت به دال های بتنی درجا بیشتر خواهد بود. چرا که فرایند تولید این نوع سنگدال ها، تحت نظارت و کنترل کارشناسان بوده و به همین دلیل، میزان بهره وری و کیفیت آنها افزایش خواهد یافت.

 علاوه بر اینکه، قیمت سنگدال بتنی پیش ساخته، کمتر از دال های بتنی درجا می باشد.  باید خاطر نشان کنیم که دال های بتنی پیش ساخته، برای ساخت بناهایی با دهانۀ (15 متر) کاربرد بیشتری دارند.

نیوجرسی بتنی کوچک شهری
نیوجرسی بتنی کوچک شهری

سنگدال بتنی یا دال بتنی چیست

معرفی انواع سنگدال بتنی و بررسی ویژگی هر یک از آنها

همانطور که در بخش قبل اشاره نمودیم، کاربرد سنگدال بتنی در سازه های مختلف، متفاوت است. بر اساس ویژگی ها و اهمیت مقاومت بنای مورد نظر، سنگدال یا دال بتنی اجرا خواهد شد. برخی از مهمترین انواع دال بتنی شامل موارد زیر می باشند.

خرید دال ترافیکی

  • سنگدال بتنی ترافیکی سنگین تک شبکه

به طور کلی، میزان ضخامت دال های بتنی با توجه به میزان فشارِ بار مرده یا زنده بر روی آنها، بین مقادیر (10-60 سانتی متر) متغیر می باشد.

سنگدال ترافیکی تک شبکه به نوعی گفته می شود که، میزان ضخامت دال های بتنی (10 سانتی متر) در نظر گرفته شده؛ و همچنین در ساختار داخلی آنها، فقط یک ردیف از شبکۀ آرماتوری قرار گرفته است. ضمن آنکه، فواصل بین هر آرماتور (15 سانتی متر) لحاظ می شود. در صورت نیاز به افزایش مقاومت این نوع دال بتنی، می توان فاصلۀ آرماتورها را کاهش داد.

  • دال بتنی ترافیکی فوق سنگین دو شبکه

 اگر در نقشه فنی سنگدال بتنی، میزان ضخامت سنگدال ها بیش از (20 سانتی متر) لحاظ شود؛ در این صورت، در ساختار داخلی این نوع سنگدال ها از دو ردیف شبکۀ فولادی یا آرماتور، استفاده خواهد شد. سنگدال بتنی و خرید دال ترافیکی مسلح

سنگدال بتنی
قیمت سنگدال بتنی سال 1401

به طور قطع به یقین، میزان مقاومت و استحکام این نوع سنگدال های بتنی ترافیکی نسبت به دال ترافیکی تک شبکه، بیشتر است. همچنین وزن و بار ترافیکی بیشتری نیز تحمل خواهند کرد. البته در صورت نیاز، می توان جهت افزایش میزان استحکام دال بتنی، فاصلۀ ما بین آرماتورها را کاهش داد.

سنگدال بتنی چه کاربردی دارد؟

از جمله سنگدال های بتنی ترافیکی پر کاربرد موارد زیر می باشند:

  • سنگدال بتنی 100*60*15
  • سنگدال بتنی80*60*15
  • سنگدال بتنی 120*60*15
  • سنگدال بتنی 150*60*15

معرفی سایر سنگدال های بتنی

  • دال بتنی یک طرفه

از این نوع سنگدال بتنی در شرایطی استفاده می شود که؛ اختلاف میان دهانۀ کوچک نسبت به دهانۀ بزرگ، بیش از (2 سانتی متر) باشد. همچنین اگر دال بتنی بر روی لبه ها یا تیرهای دو طرف قرار بگیرد،  از این نوع دال استفاده خواهند کرد. در این نوع دال، آرماتوربندی بر روی دهانۀ کوچکتر انجام خواهد شد.سنگدال بتنی و خرید دال ترافیکی مسلح

  • دال بتنی دو طرفه

چنانچه، ابعاد دهانۀ بزرگتر، در مقایسه با ابعاد دهانۀ کوچکتر، کمتر از (2 سانتی متر) لحاظ شود؛ در این صورت نوع دال بتنی، از نوع دال بتنی دو طرفه خواهد بود. در واقع، در هر دو جهت باید از آرماتورهای فولادی اصلی استفاده کرد. چرا که نیروی وارده، در راستای عرض و طول سازه، منتقل می شود. به خاطر داشته باشید، اگر دال بتنی از سوی تکیه گاه ها یا تیرها به طور یکپارچه حمایت گردد؛ ریزش نخواهد داشت. با توجه به اینکه، سهم هر تکیه گاه یا تیر، با توجه به دهانه، متغیر خواهد بود.سنگدال بتنی و خرید دال ترافیکی مسلح

سنگدال بتنی

  • سنگدال بتنی با تیر

در سنگدال بتنی با تیر، فشار بارهای وارده بر سنگدال، به صورت کاملاً دو طرفه بر روی تیرها یا تکیه گاه های عمود بر هم، منتقل خواهند شد. در نهایت، تیرها، فشار وارده را به ستون ها منتقل می کنند. در این مدل از دال های بتنی، علاوه بر اجرای سنگدال، تیرها و تکیه گاه های اصلی نیز در هر چهار طرف، پیاده سازی می شوند. سنگدال بتنی و خرید دال ترافیکی مسلح

  • دال بتنی مسطح یا تخت

سنگدال بتنی تخت، از جمله سنگدال های بتنی توپر می باشد که هیچ نوع تیر یا تکیه گاهی در آن لحاظ نشده است. در واقع، اتصال ستون ها به یکدیگر، به واسطۀ اجرای دال تخت انجام می شود. لازم به ذکر است که این نوع دال بتنی، یکی از انواع دال های بتنی دو طرفه به شمار می آید. ضمن آنکه، میزان انعطاف پذیری دال های بتنی تخت در اجرای موقعیت ستون ها، بیشتر بوده، و همچنین هزینه های اجرای این نوع دال ها نسبت به دال های با تیر، مناسب خواهد بود.

کاربرد سنگدال های بتنی در سازه و صنایع مختلف

در این بخش به برخی از مهمترین کاربردهای سنگدال بتنی در محیط ها و فضاهای مختلف خواهیم پرداخت.

  • کف سازی برای مکان های پر تردد و پر ترافیک
  • پوشش دهی نهرها و کانال های آبی در فضاهای عمومی و فضاهای سبز
  • مسقف کردن پارکینگ های طبقاتی و سراسری
  • استفاده در سکوهای نشیمن استادیوم های ورزشی
  • قابلیت استفاده در جایگاه های سوخت، پل ها و معابر شهری
  • جهت اجرای سقف یا بام ساختمان های مسکونی، تجاری و . . .