تهران
به وب سایت شرکت استیل آوران پویا بتن خوش آمدید

کاربرد باکس بتنی

کاربرد باکس بتنی
Rate this post

کاربرد باکس بتنی تقویت شده در پروژه هایی استفاده می شود که در آن سازه های زهکشی گسترده تر و کم عمق تر مورد نیاز است و در جایی که لوله های گرد نمی توانند ظرفیت جریان کافی را فراهم کنند. علاوه بر این، به دلیل انعطاف‌پذیری طراحی باکس بتنی پیش‌ساخته را می‌توان به جای باکس بتنی ریخته‌شده در محل و کولورت‌های دایره‌ای چند بشکه‌ای و همچنین برای جایگزینی پل با دهانه کوتاه استفاده کرد. همچنین میتوان باکس های بتنی تقویت شده را برای موارد زیر استفاده کرد: پل‌های بزرگراه پل‌های راه‌آهن با دهانه کوتاه پل‌های بزرگراه تخلیه طوفان تونل‌های مفید تونل‌های زیرزمینی ذخیره/نگهداری آب طوفان تاسیسات تونل‌دار یا تونل‌شده بیشتر

کاربرد باکس بتنی
باکس بتنی

آشنایی با انواع کاربرد باکس بتنی

قبل از اینکه بخواهیم در مورد قیمت باکس بتنی صحبت کنیم، باید در انواع باکس بتنی اطلاعات کسب کنیم. این باکس ها به دو نوع ترافیکی و غیر ترافیکی ساخته می شوند.

  • باکس بتنی ترافیکی به عنوان یکی از انواع باکس های بتنی شناخته می شود که می تواند در محل عبور مرور ماشین های سنگین نصب شود. در واقع، این باکس ها می توانند مقاومت یک سازه را به بارهای بسیار سنگین افزایش دهند.
  • باکس های بتنی غیر ترافیکی، به همه انواع باکس های بتنی گفته می شوند که کاربرد متفاوتی از باکس های بتنی ترافیکی دارند. باکس های بتنی غیر ترافیکی را می توان بر اساس نظر مشتری با ابعاد و اشکال گوناگونی، به صورت سفارشی ساخت. کاربرد باکس بتنی 

نحوه تولید باکس های بتنی

همانطور که اشاره کردیم، باکس های بتنی از جمله محصولات از پیش ساخته در کارخانه های تولید بتن می باشند. برای تولید باکس های بتنی ابتدا ابعاد و شکل مورد نظر این باکس ها تعیین می شود. سپس، بر اساس جزئیات این باکس، مراحل تولید آن ها با کمک مواد اولیه حاوی بتن انجام می شود. کلیه مراحل تولید باکس بتنی در کارخانه انجام می شود و دیگر نیازی به ساخت این باکس در محل ساختمان سازی یا راهسازی نیست.کاربرد باکس بتنی

پس از تولید باکس بتنی می توان آن را در هر مکانی که مورد نیاز است، استفاده کرد. باکس های بتنی بسته به ابعاد و اندازه ای که دارند، می توانند با کمک کامیون، خاور و یا هر وسیله نقلیه دیگری به محل پروژه انتقال داده شوند و مورد استفاده قرار گیرند. پروسه تولید باکس بتنی و آماده بودن این باکس ها سبب شده تا به آن ها «باکس های بتنی از پیش ساخته» بگویند.

مزایای خرید باکس بتنی

به طور کلی، باکس های بتنی کاربردهای خاص خودشان را دارند و نمی توانند جایگزین بتن ریزی در محل پروژه شوند. بنابراین، نمی توان گفت که باکس های بتنی جایگزین بتن ریزی و یا عملیات های ساخت و ساز شده اند. با این حال، در مواردی که نیاز به افزایش مقاومت یک سازه به بارهای کششی است، می توان از باکس های بتنی از پیش ساخته شده استفاده کرد. خرید باکس بتنی می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.کاربرد باکس بتنی

  • کاهش مدت زمان اجرای پروژه

با خرید باکس بتنی از پیش ساخته، بسیاری از مراحل مربوط به ساخت بتن و مقاوم سازی ساختمان سریع تر انجام می شوند. به همین خاطر، مدت زمان اجرای پروژه که یکی از مهم ترین موضوعات در حین اجرای پروژه است، کاهش پیدا می کند.

  • کاهش نیاز به مصرف آب در محل پروژه

با توجه به اینکه باکس های بتنی در کارخانه ها ساخته شده اند، دیگر نیازی به آماده کردن بتن نیست. پس میزان آب مصرفی که جهت آماده کردن بتن مورد استفاده قرار می گیرد، کاهش پیدا می کند.

  • کاهش هزینه های پروژه

با توجه به اینکه زمان اجرای پروژه با کمک باکس های بتنی از پیش ساخته شده کاهش پیدا می کند، بدیهی است که هزینه های پروژه نیز بسیار کاهش پیدا خواهند کرد. بنابراین، می توان گفت که قیمت باکس بتنی از این جهت بسیار مقرون به صرفه نیز خواهد بود.

  • مقاومت بالا در برابر حرارت و آتش سوزی

باکس بتنی از پیش ساخته مقاومت بالایی در برابر حرارت و آتش سوزی دارد. بنابراین، می توان این باکس های بتنی را با افزایش مقاومت سازه های مختلف به حرارت و آتش سوزی نیز مورد استفاده قرار داد.

  • امکان ساخت باکس بتنی با ابعاد و شکل دلخواه مشتری

ساخت باکس بتنی با ابعاد و شکل دلخواه مشتری امکان پذیر است. بنابراین، می توان بر اساس شرایط پروژه، هر یک از باکس های بتنی استوانه ای و مکعبی شکل را با ساختار خاص و ابعاد مشخص تولید نمود.

  • سازگار با شرایط محیط زیست

باکس های بتنی نسبت به برخی از انواع مصالح ساختمانی سازگاری خوبی را با محیط زیست از خود نشان می دهند. به همین خاطر، می توان این این مصالح ساختمانی را برای کاهش آسیب به محیط زیست نیز مورد استفاده قرار داد.

بخوانید: استاندارد قطعات بتنی دال بتنی دیوار بتنی خود ایستا

مقالات مرتبط