تهران
به وب سایت شرکت استیل آوران پویا بتن خوش آمدید

تیر برق بتنی -قیمت و خرید -مشخصات فنی تیر برق 12

تیر برق بتنی -قیمت و خرید -مشخصات فنی تیر برق 12
5/5 - (10 امتیاز)

تیر برق بتنی H شکل

روشنایی معابر، خیابان ها و جاده ها یکی از اساسی ترین نیازها برای هر جامعه توسعه یافته می باشد. داشتن روشنایی مناسب در معابر علاوه بر ایجاد امنیت، سبب گسترش تردد و حمل و نقل بین شهرها، استان ها و کشورها است، که لازمه تجارت و کسب درآمد نیز می باشد. شبکه توزیع برق شامل طیف گسترده ای از تجهیزات می شود که تیر برق بتی H شکل در کشور ما از اساسی ترین تجهیزات در شبکه توزیع برق محسوب می شود. با توجه به اهمیت این موضوع و نیاز کشور به این تجهیزات جهت توسعه، شرکت پویا بتن بیش از سه دهه پیش نسبت به تولید پایه برق بتنی اقدام نموده است.

دفتر فروش 02177839766

و در تولید این محصول در طول این چند دهه فعالیت مداوم و مستمر دارد و با توجه به کیفیت بالای پایه برق بتنی شرکت پویا بتن توانسته در تمام استان های کشور عزیزمان ایران خدمت رسانی کند و محصولات خود را به سراسر کشور ارسال کند. در ادامه توضیحات قیمت تیر برق بتن و پارامترهای مهم در تولید این محصول و انواع آن را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

لیست قیمت تیر برق بتنی

متاسفانه به دلیل نوسانات در قیمت مواد اولیه امکان ارائه لیست قیمت در سایت وجود ندارد. در صورت تمایل به دریافت لیست قیمت و فروش ویژه زمستان 1401 با شرکت پویا بتن تماس بگیرید. همچنین جهت مشاهده توضیحات و تصاویر بیشتر می توانید به مقاله قیمت تیر برق و روش های محاسبه آن رجوع کنید.



قیمت تیر برق بتنی تهران

قیمت تیر برق بتنی تهران

تیر برق بتنی -قیمت و خرید -مشخصات فنی تیر برق

در بررسی پارامترهای مهم در تولید پایه برق بتنی چهارگوش مسلح نیاز است که نگاهی عمیق به استانداردهای اعلامی از سوی توانیر داشته باشیم. که در ادامه معرفی محصول به این موارد می پردازیم. اما در زیر به تعدادی از این پارامترها از نگاه مشتریان اشاره می کنیم. سپس به پارامترهای تعیین شده از سوی توانیر می پردازیم.

  • نام محصول: تیر برق بتنی ، تیر بتنی، تیر برق بتنی H شکل
  • ارتفاع: 9 متر – 12 متر – 15 متر
  • مواد اولیه: بتن، میله گرد فولادی
  • استحکام کششی: 200 و 400 و 600 و 800 و 1200 کيلوگرم
  • استاندارد: دفترچه دستورالعمل تعیین الزامات معیارهای ارزیابی فنی و آزمون های پایه های بتنی مسلح چهار گوش توانیر
  • مراحل تولید: آرماتوربندی، ساخت بتن، تخلیه بتن، عمل آوری بتن، دپوی تیر

پیش از بررسی دقیق پارامترهای مهم هر یک از پایه برق بتنی لازم است چیدمان میلگردها را بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

الگوی آرماتورگزاری در پایه های برق بتنی مسلح چهارگوش

شکل های زیر طرز قرار گرفتن آرماتورها در پایه های بتنی را مشخص نموده که در تصاویر بعدی الگوی هر پایه به همراه نوع آرماتور مورد نیاز برای حالت های a,b,c,d,e,f,g,h آورده شده است.

تیر برق بتنی -قیمت و خرید -مشخصات فنی تیر برق

تیر برق بتنی -قیمت و خرید -مشخصات فنی تیر برق

مشخصات پایه های بتنی مسلح چهارگوش 9 متری

در تصویر زیر به پارامترهای مهم در تولید تیر برق 9 متری از سوی توانیر ارائه شده است.

مشخصات-فنی-پایه های برق بتنی چهارگوش مسلح 9 متری

مشخصات-فنی-پایه های برق بتنی چهارگوش مسلح 9 متری

مشخصات پایه های بتنی مسلح چهارگوش 12 متری

در تصویر زیر به پارامترهای مهم در تولید تیر برق 12 متری از سوی توانیر ارائه شده است.

مشخصات-فنی-پایه-های-برق-بتنی-چهارگوش-مسلح-12-متری

مشخصات-فنی-پایه-های-برق-بتنی-چهارگوش-مسلح-12-متری

مشخصات پایه های بتنی مسلح چهارگوش 15 متری

در تصویر زیر به پارامترهای مهم در تولید تیر برق 15 متری از سوی توانیر ارائه شده است.

مشخصات-فنی-پایه-های-برق-بتنی-چهارگوش-مسلح-15-متری

مشخصات-فنی-پایه-های-برق-بتنی-چهارگوش-مسلح-15-متری

در ادامه معرفی پایه برق بتنی چهارگوش مسلح به تاریخچه پیدایش و فرایند تولید و برخی الزامات اعلام شده از سوی توانیر اشاره می کنیم. و همچنین قیمت تیر برق بتن و عوامل موثر در تعیین قیمت را بررسی می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید. دفتر فروش 02177839766

قیمت تیر برق بتنی

قیمت تیر برق بتنی

پیدایش تیر برق بتنی

اولین استفاده مستند از تیرها در سال 1844 با توسعه تلگراف بود. ساموئل مورس برای ایجاد یک خط تلگراف 40 مایلی بین بالتیمور و واشنگتن دی سی، از کنگره ایالات متحده کمک مالی 30000 دلاری  دریافت کرد. مورس در ابتدا سعی کرد خطوط تلگراف جدید خود را زیرزمینی قرار دهد. اما این طرح در چند مایل اول شکست خورد. بنابراین او به قرار دادن خطوط روی سطح زمین روی آورد. و برای خرید تعداد 700 اصله تیر از جنس چوب “مستقیم و سالم” اقدام کرد.

موفقیت در این طرح برای سیم های تلگراف منجر به استفاده از این پایه ها برای توزیع برق شد. در نهایت برای سال‌های متمادی در سرتاسر جهان، از تیرهای ساخته شده از چوب، فولاد و بتن برای پشتیبانی از انتقال نیرو، خطوط تلفن و تلگراف، روشنایی خیابان‌ها، خطوط برق هوایی راه‌آهن، و دکل‌های آنتن استفاده می‌شد.

انواع پایه برق بتنی

بطور کلی در دو نوع مربعی یا H شکل و  گرد تولید می شود. که شرکت تولیدی پویا بتن در زمینه تولید مربعی یا تیر برق بتنی H شکل مسلح، سابقه تولید 30 ساله دارد. تولیدات پایه برق بتن در پویا بتن دارای تنوع مختلف در سایز های 9 متری،  12 متری و 15 متری است که منطبق بر آخرین استانداردهای اعلامی از سوی شرکت توانیر می باشد. این دستورالعمل اعلامی از سوی شرکت توانیر شامل نحوه آرماتوربندی، نوع میله گردها و نوع ماسه ها و مواد مصرفی و همینطورنحوه مونتاژ و شکل و شمایل پایه های بتنی برق می باشد. شما می توانید این دستورالعمل ها را در تب استاندارد همین محصول دریافت کنید. در ادامه فرایند تولید پایه برق بتی چهارگوش مسلح ارائه شده است.

فرایند تولید پایه برق بتنی مسلح

واحد پایه برق چهارگوش مسلح دارای تعدادی ایستگاه کاری می باشد. که بصورت مختصر می توان به شرح زیر آن را معرفی کرد.

  • واحد سی ان سی که مسئول تولید خاموت ها می باشد.
  • واحد آرماتوربندی که خاموت های تولیدی را به میلگردهای طولی آرماتوربندی می کنند.
  • واحد قالب بندی که شبکه بافته شده را در قالب بارگزاری می کنند.
  • واحد بچینگ و بتن ریزی که عمل بتن ریزی در قالب ها و لیسه ای نمودن سطح بتن را انجام می دهند.
  • واحد کنترل کیفیت که عملیات پین و مهر های مخصوص توانیر و ثبت پلاک ها را انجام می دهد.

با پایان مراحل فوق وارد مرحله عمل آوری پایه برق بتن مسلح چهارگوش می شویم. که در ادامه به تفصیل به آن می پردازیم با ما همراه باشید.

عمل آوری پايه های بتنی چهارگوش مسلح

نظر به اهميت عمل آوري بتن و تاثير آن در افزايش مقاومت و نيز دوام پايه هاي بتني، بمنظور وحدت رويه در اين فرآيند،انجام اين عمليات در چهار مرحله ي زير مورد پذيرش است.

مرحله گيرش اولیه

پس از اتمام عمل بتن ريزي داخل قالب و قبل از افزايش دما توسط بخار، بايستي به بتن اجازه داده شود تا به مقاومت اوليه 5/3  مگا پاسكال برسد.گيرش اوليه در حقيقت شكل گيري بتن پس از عمليات ويبراسيون و پيش از شروع عملآوري اوليه بوده و جابجايي قالب يا زدن ضربه به قالب يا بخاردهي به بتن در اين مرحله ممنوع است.

مرحله عمل آوري اوليه

  • سيستم بخار

اين گام بوسيله بخار با فشار اتمسفر پس از قراردادن پوشش روي قالب ها (پارچه يا چادر برزنتي عايق يا نايلون مناسب) بطوري كه با پايه تماس نداشته باشد صورت ميپذيرد. و شامل چهار بخش زير است:

( 1 ) افزايش دما با نرخ 20 درجه سانتيگراد در ساعت تا حداكثر  60 درجه سانتيگراد به مدت 2 ساعت با رطوبت حداقل 90 درصد.

( 2 ) نگهداري بتن در حداكثر دماي مجاز  60 درجه سانتيگراد با رواداري 5 درجه سانتيگراد به مدت  6 الي 12 ساعت.

( 3 ) كاهش دما با نرخ 15 درجه سانتيگراد در ساعت تا رسيدن به دماي محيط به مدت  2 ساعت .

(4 ) برداشتن پوشش روي پايه ها

  • سیستم بدون بخار

در سیستم بدون بخار پایه بعد از گیرش اولیه و رسیدن به مقاومت قابل قبول جهت جابجایی قالب های باز شده و پایه به داخل استخر منتقل می گردد. که در این خصوص در جدول زیر به تفصیل اشاره شده است.

مراحل تولید تیر برق بتن بر اساس استاندارد توانیر ص 76

نقشه فنی تیر برق بتنی

همچنین شما می توانید جهت مشاهده تصاویر و کسب اطلاعات بیشتر از شرکت پویا بتن به مقاله محل انبارش تیر برق بتن مراجعه کنید. و یا مقاله مراحل تولید تیر برق بتن را مشاهده کنید.

معرفی واحد تیر برق بتن مازیار صنعت

مساحت زمین کارگاهی در واحد تیربتن به متراژ ۱۱ هزار مترمربع بوده که شامل تمام بخش های فوق می باشد. شرکت بزرگ پویا بتن با سابقه سی ساله پس از طی نمودن روند مناقصات و برنده شدن آن، تیرهای خود را بر مبنای آیین نامه توانیر و استانداردها تولید نموده و به سراسر کشور ارسال می نماید.

در این راستا به منظور صحت سنجی در اجرای تمامی استانداردهای اعلامی، شرکت های طرف قرارداد، ناظر های خود را به محل تولید تیرهای بتنی اعزام نموده تا آزمون های لازم را مطابق دستورالعمل اجرا نموده و تاییدیه ارسال تیر به شرکت های توزیع را اعلام نمایند. این آزمایش ها شامل ( آزمایش میلگرد ، آزمایش بتن آزمایشگاهی ، آزمایش مصالح و سایر موارد ) می باشد، که با شکست تیرهای بتنی که بصورت تصادفی از محل دپو تیر انتخاب می شوند انجام می پذیرند. پس از انجام مراحل فوق ناظرین مجوز ارسال پایه ها را صادر می نمایند.

این نظارت ها توسط بازرسان شرکت توزیع انجام می شود. اما شرکت مازیار صنعت علاوه بر این نظارت ها واحد های کنترل کیفیت و آزمایشگاه خود را مکلف نموده که بر رعایت تمامی موارد یاد شده نظارت داشته باشند. در نتیجه این تلاش ها و کنترل کیفیت ها است که شرکت پویا بتن همواره در لیست تامین کنندگان مورد تایید شرکت توانیر قرار دارد.

قیمتهای فروش  تیر برق بتنی پاییز ۱۴۰۱

قیمت روز پایه بتنی

قیمتهای فروش  تیر برق بتنی پاییز ۱۴۰۱

قیمت  بتنی ۲۰۰-۹ چهارگوش طبق استاندارد های وزارت نیروهر اصله ۲۶/۰۰۰/۰۰۰ ریال + ۹% ارزش افزوده
قیمت پایه بتنی ۴۰۰-۹ چهارگوش طبق استاندارد های وزارت نیرو هر اصله ۳۴/۵۰۰/۰۰۰ ریال + ۹% ارزش افزوده
قیمت پایه بتنی ۶۰۰-۹ چهارگوش طبق استاندارد های وزارت نیرو هر اصله ۴۲/۸۰۰/۰۰۰ ریال + ۹% ارزش افزوده
قیمت پایه بتنی ۸۰۰-۹ چهارگوش طبق استاندارد های وزارت نیرو هر اصله ۵۱/۸۰۰/۰۰۰ ریال + ۹% ارزش افزوده
قیمت پایه بتنی ۴۰۰-۱۲ چهارگوش طبق استاندارد های وزارت نیرو هر اصله ۵۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال + ۹% ارزش افزوده
قیمت پایه بتنی ۶۰۰-۱۲ چهارگوش طبق استاندارد های وزارت نیرو هر اصله ۶۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال + ۹% ارزش افزوده
قیمت پایه بتنی ۸۰۰-۱۲ چهارگوش طبق استاندارد های وزارت نیرو هر اصله ۸۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال + ۹% ارزش افزوده
قیمت پایه بتنی ۱۲۰۰-۱۲چهارگوش طبق استاندارد های وزارت نیرو هر اصله ۹۸/۰۰۰/۰۰۰ ریال + ۹% ارزش افزوده
قیمت پایه بتنی ۸۰۰-۱۵ چهارگوش طبق استاندارد های وزارت نیرو هر اصله ۱۱۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال + ۹% ارزش افزوده
قیمت سکوی بتنی تابلو برق ( زیر ترانسفورماتور ) استاندارد هر عدد ۰۰۰/۰۰۰ ریال + ۹% ارزش افزوده


قیمت سکوی بتنی تابلو برق ( زیر ترانسفورماتور ) استاندارد هر عدد ۰۰۰/۰۰۰ ریال + ۹% ارزش افزوده

تیر برق بتنی آذربایجان، تیر برق بتنی اردبیل ،تیر برق بتنی اصفهان ،تیر برق بتنی البرز، تیر برق بتنی ایلام ،تیر برق بتنی بوشهر، تیر برق بتنی تهران ،تیر برق بتنی چهارمحال، تیر برق بتنی خراسان، تیر برق بتنی مشهد ،تیر برق بتنی خوزستان ،تیر برق بتنی زنجان، تیر برق بتنی سمنان ،تیر برق بتنی شیراز ،تیر برق بتنی قزوین، تیر برق بتنی قم ،تیر برق بتنی کردستان، تیر برق بتنی کرمان، تیر برق بتنی کرمانشاه ،تیر برق بتنی کهگیلویه ،تیر برق بتنی گلستان ،تیر برق بتنی گیلان ،تیر برق بتنی لرستان، تیر برق بتنی مازندران ،تیر برق بتنی مرکزی ،تیر برق بتنی هرمزگان، تیر برق بتنی همدان ،تیر برق بتنی یزد، تیر برق بتنی رشت، تیر برق بتنی لاهیجان ،تیر برق بتنی کیش، تیر برق بتنی سقز ،تیر برق بتنی قشم، تیر برق بتنی بندرعباس تیر برق بتنی تهران

تیر برق بتنی تهران، تیر برق بتنی تهران – آفتاب، تیر برق بتنی تهران – بومهن، تیر برق بتنی تهران – پردیس، تیر برق بتنی تهران – کن، تیر برق بتنی اسلام شهر، تیر برق بتنی اسلام شهر – چهاردانگه، تیر برق بتنی پاکدشت، تیر برق بتنی پاکدشت – شریف آباد، تیر برق بتنی دماوند، تیر برق بتنی دماوند – رودهن، تیر برق بتنی رباط کریم، تیر برق بتنی رباط کریم – بوستان، تیر برق بتنی رباط کریم – پرند، تیر برق بتنی رباط کریم – صالح آباد، تیر برق بتنی رباط کریم – گلستان، تیر برق بتنی رباط کریم – نصیرآباد، تیر برق بتنی ری، تیر برق بتنی ری – حسن آباد، تیر برق بتنی ری – خاوران، تیر برق بتنی ری – کهریزک، تیر برق بتنی شهریار، تیر برق بتنی شهریار – اندیشه، تیر برق بتنی فيروزکوه، تیر برق بتنی فيروزکوه – ارجمند، تیر برق بتنی قدس، تیر برق بتنی لواسان، تیر برق بتنی لواسان – فشم، تیر برق بتنی ملارد، تیر برق بتنی ملارد – صفا دشت، تیر برق بتنی محمد شهر، تیر برق بتنی ورامین – پیشوا، تیر برق بتنی شهریار ، تیر برق بتنی ملارد – قرچک.

مقالات مرتبط