تهران
به وب سایت شرکت استیل آوران پویا بتن خوش آمدید

قیمت باکس بتنی و نحوه تولید و خرید باکس های بتنی

Rate this portfolio

قیمت باکس بتنی و نحوه تولید و خرید باکس های بتنی در اینکه بتن یکی از مصالح ساختمانی بسیار پرکاربرد است، شکی نیست. بتن می تواند به عنوان یک ماده اولیه در ساختمان سازی کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد. یکی از کاربردهای جدید بتن، استفاده از آن برای ساخت باکس های بتنی از پیش ساخته شده است. باکس بتنی از پیش ساخته شده، یکی از انواع مصالحی است که می تواند برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار گیرد. از مزایای این باکس ها می توان به مقاومت بالای آن ها در برابر شرایط جوی اشاره کرد. این باکس ها مقاومت بالایی در برابر نیروهای کششی خواهند داشت و می توانند بدین منظور نیز برای سازه های مختلف مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به اهمیت باکس بتنی، در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد قیمت باکس بتنی، نحوه تولید این باکس ها و مزایای خرید و استفاده از آن ها صحبت کنیم.

باکس بتنی از پیش ساخته شده چیست؟

باکس بتنی یکی از انواع مصالح ساختمانی است که می تواند کاربردهای بسیار زیادی در صنعت و ساخت و ساز داشته باشد. همانطور که از نام این باکس ها مشخص است، از جنس بتن هستند و با شکل مکعب مستطیل توخالی یا استوانه ساخته می شوند. وظیفه اصلی باکس های بتنی در یک سازه، افزایش مقاومت کششی آن سازه است. باکس های بتنی در کارخانه ها و کارگاه های تولید بتن ساخته می شوند. به همین خاطر، به باکس بتنی، باکس از پیش ساخته می گویند. این باکس ها بسته به نوع و ابعادی که انتخاب می شوند، می توانند کاربردهای بسیار زیادی در جوامع امروزی داشته باشد. به همین خاطر، خرید این باکس ها بسیار در کشور ایران رواج پیدا کرده است.

قیمت باکس بتنی چقدر است؟

قیمت باکس بتنی و نحوه تولید و خرید باکس های بتنی
نقشه فنی باکس بتنی 200*200

آشنایی با انواع باکس بتنی

قبل از اینکه بخواهیم در مورد قیمت باکس بتنی صحبت کنیم، باید در انواع باکس بتنی اطلاعات کسب کنیم. این باکس ها به دو نوع ترافیکی و غیر ترافیکی ساخته می شوند.

  • باکس بتنی ترافیکی به عنوان یکی از انواع باکس های بتنی شناخته می شود که می تواند در محل عبور مرور ماشین های سنگین نصب شود. در واقع، این باکس ها می توانند مقاومت یک سازه را به بارهای بسیار سنگین افزایش دهند.
  • باکس های بتنی غیر ترافیکی، به همه انواع باکس های بتنی گفته می شوند که کاربرد متفاوتی از باکس های بتنی ترافیکی دارند. باکس های بتنی غیر ترافیکی را می توان بر اساس نظر مشتری با ابعاد و اشکال گوناگونی، به صورت سفارشی ساخت.  

نحوه تولید باکس های بتنی

همانطور که اشاره کردیم، باکس های بتنی از جمله محصولات از پیش ساخته در کارخانه های تولید بتن می باشند. برای تولید باکس های بتنی ابتدا ابعاد و شکل مورد نظر این باکس ها تعیین می شود. سپس، بر اساس جزئیات این باکس، مراحل تولید آن ها با کمک مواد اولیه حاوی بتن انجام می شود. کلیه مراحل تولید باکس بتنی در کارخانه انجام می شود و دیگر نیازی به ساخت این باکس در محل ساختمان سازی یا راهسازی نیست.

پس از تولید باکس بتنی می توان آن را در هر مکانی که مورد نیاز است، استفاده کرد. باکس های بتنی بسته به ابعاد و اندازه ای که دارند، می توانند با کمک کامیون، خاور و یا هر وسیله نقلیه دیگری به محل پروژه انتقال داده شوند و مورد استفاده قرار گیرند. پروسه تولید باکس بتنی و آماده بودن این باکس ها سبب شده تا به آن ها «باکس های بتنی از پیش ساخته» بگویند.

باکس بتنی ترافیکی
باکس بتنی ترافیکی

مزایای خرید باکس بتنی

به طور کلی، باکس های بتنی کاربردهای خاص خودشان را دارند و نمی توانند جایگزین بتن ریزی در محل پروژه شوند. بنابراین، نمی توان گفت که باکس های بتنی جایگزین بتن ریزی و یا عملیات های ساخت و ساز شده اند. با این حال، در مواردی که نیاز به افزایش مقاومت یک سازه به بارهای کششی است، می توان از باکس های بتنی از پیش ساخته شده استفاده کرد. خرید باکس بتنی می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • کاهش مدت زمان اجرای پروژه

با خرید باکس بتنی از پیش ساخته، بسیاری از مراحل مربوط به ساخت بتن و مقاوم سازی ساختمان سریع تر انجام می شوند. به همین خاطر، مدت زمان اجرای پروژه که یکی از مهم ترین موضوعات در حین اجرای پروژه است، کاهش پیدا می کند.

  • کاهش نیاز به مصرف آب در محل پروژه

با توجه به اینکه باکس های بتنی در کارخانه ها ساخته شده اند، دیگر نیازی به آماده کردن بتن نیست. پس میزان آب مصرفی که جهت آماده کردن بتن مورد استفاده قرار می گیرد، کاهش پیدا می کند.

  • کاهش هزینه های پروژه

با توجه به اینکه زمان اجرای پروژه با کمک باکس های بتنی از پیش ساخته شده کاهش پیدا می کند، بدیهی است که هزینه های پروژه نیز بسیار کاهش پیدا خواهند کرد. بنابراین، می توان گفت که قیمت باکس بتنی از این جهت بسیار مقرون به صرفه نیز خواهد بود.

  • مقاومت بالا در برابر حرارت و آتش سوزی

باکس بتنی از پیش ساخته مقاومت بالایی در برابر حرارت و آتش سوزی دارد. بنابراین، می توان این باکس های بتنی را با افزایش مقاومت سازه های مختلف به حرارت و آتش سوزی نیز مورد استفاده قرار داد.

  • امکان ساخت باکس بتنی با ابعاد و شکل دلخواه مشتری

ساخت باکس بتنی با ابعاد و شکل دلخواه مشتری امکان پذیر است. بنابراین، می توان بر اساس شرایط پروژه، هر یک از باکس های بتنی استوانه ای و مکعبی شکل را با ساختار خاص و ابعاد مشخص تولید نمود.

  • سازگار با شرایط محیط زیست

باکس های بتنی نسبت به برخی از انواع مصالح ساختمانی سازگاری خوبی را با محیط زیست از خود نشان می دهند. به همین خاطر، می توان این این مصالح ساختمانی را برای کاهش آسیب به محیط زیست نیز مورد استفاده قرار داد.

انواع باکس بتنی کدام است؟

قیمت باکس بتنی و نحوه تولید و خرید باکس های بتنی

قیمت باکس پیش ساخته بتنی چقدر است؟

در حال حاضر، یکی از سوالات رایجی که برای افراد جهت خرید باکس بتنی پیش می آید این است که قیمت باکس بتنی چقدر است؟ قیمت باکس بتنی بر اساس نوع باکس، ابعاد و شرایط تولید آن متفاوت خواهد بود. البته عامل دیگری که بر روی قیمت باکس بتنی تاثیر می گذارد، میزان بتن استفاده شده در باکس است که هر چقدر بیشتر باشد، قیمت باکس بتنی نیز افزایش پیدا می کند.

بنابراین، بهتر است برای اطلاع دقیق از قیمت باکس بتنی از پیش ساخته شده، با یکی از تولیدکنندگان این باکس های بتنی ارتباط بگیرید و در مورد قیمت باکس بتنی بر اساس ابعاد و ویژگی های خود، اطلاعات کسب کنید.

مزایای باکس بتنی چیست؟

خرید باکس بتنی

به منظور خرید و سفارش باکس بتنی از پیش ساخته شده، ابتدا لازم است که نوع باکس بتنی مورد نیاز خود را تعیین کنید. باکس بتنی ترافیکی و باکس بتنی غیر ترافیکی، هر دو می توانند برای افزایش مقاومت یک سازه مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین، با خرید باکس بتنی از پیش ساخته می توان از مزایای زیاد آن بهره مند شد؛ اما فارغ از این موضوع، نوع و ابعاد باکس بتنی تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد آن دارد. از این رو توصیه می شود که برای خرید باکس بتنی، حتما به ابعاد این باکس ها و متناسب بودن آن ها بر اساس نیاز خود توجه داشته باشید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد باکس بتنی از پیش ساخته و کاربردهای مختلف آن صحبت کردیم. طبق توضیحات این مقاله می توان متوجه شد که این باکس ها در کارخانه های تولید بتن ساخته می شوند و با ابعاد مشخص و دلخواه مشتری به محل پروژه ارسال خواهند شد. بنابراین، می توان با خرید باکس بتنی شاهد مزایای مختلفی بود که در این مقاله در مورد آن ها توضیح دادیم.

لیست قیمت باکس بتنی 091236441493