تهران
به وب سایت شرکت استیل آوران پویا بتن خوش آمدید

سنگدال بتني ٨٠*٦٠*١٥

4.9/5 - (71 امتیاز)

قیمت سنگدال بتني ٨٠*٦٠*١٥

سنگدال بتنی 15*60*80 نوعی سقف است که بصورت یک پارچه از بتن و فولاد تشکیل شده است. این محصول جزوی از قطعات پیش ساخته بتنی می باشد. از سنگدال بتنی 10*50*80 در ساخت انواع سازه با کاربرد متفاوت و ساخت عرشه انواع پل ها استفاده می شود، در ضمن این دال بتنی جایگزین مناسبی برای پل های آهنی، که این قطعات پیش ساخته بتنی هم از نظر ظاهری زیباتر هستند و همچنین سرقت آن امکان پذیر نیست.  معمولا از این سایز، در مکان های ترافیک کم و ماشین رو کم ترافیک، مانند پل های جلو محل های مسکونی مورد استفاده می شود و در مکان های پر ترافیک این ابعاد توصیه نمی شود.

میلگرد های مصرفی در این سنگدال از نوع 10 و 12 هستند که بوسیله سیم های آرماتور به هم متصل شده اند. تعداد 7 عدد میلگرد طولی و 15 عدد میلگرد عرضی در آن بکار رفته است که در کنار آن عیار بتن ملات این محصول 400 کیلوگرم بر متر مکعب و یا گاهی بالاتر می باشد. طبق آزمایش صورت گرفته توسط کارشناسان پویا بتن ، وزن مخصوص بتن این قطعات 2350 کیلوگرم بر متر مکعب است. مدیر فروش 09123641493

سنگدال

سنگدال نوعی سقف است که از بتن و فولاد به صورت یکپارچه ساخته می شود. از سنگدال بتنی یا همان دال بتنی در ساخت سقف، پل، درپوش جوی و کانال و … استفاده می گردد. از جمله ویژگی های سنگدال بتني کمتر بودن ضخامت نسبت به طول و عرض آن می باشد. سنگدال بتنی پیش ساخته در کارخانه و تحت نظارت ساخته شده و سپس به محل پروژه انتقال داده می شود.

برای ساخت سنگدال بتنی در ابتدا بتن را درون قالب می ریزند. سپس شبکه میلگرد بافته شده را درون قالب قرار می دهند. در ادامه لایه دوم بتن ریخته شده و عملیات ویبره کردن انجام می شود. به صورتی که سطح قالب به طور کامل با بتن یکنواخت پر شود. پس از آن قلاب گذاری کرده و سطح بتن را ماله کشی می نمایند. لازم به ذکر است که قلاب گذاری به منظور افزایش سهولت در حمل و نقل و نصب قطعه انجام می شود.

سنگدال
سنگدال

قیمت سنگدال بتنی

قیمت سنگدال بتنی به نوع آن وابسته است. ضخامت، ابعاد و مصالح مصرفی انواع مختلف سنگ دال با یکدیگر متفاوت بوده و در نتیجه قیمت سنگدال بتنی متفاوت خواهد بود. سایز و وزن میلگرد و عیار سیمان تعیین کننده قيمت سنگدال بتني می باشد. با افزایش ابعاد و سایز، میلگردهای بیشتر و با سایز بزرگتری برای ساخت قطعه نیاز بوده و قیمت سنگدال بتنی افزایش می یابد.

خرید سنگدال

در خرید سنگدال بتني ٨٠*٦٠*١٥ ، کیفیت و مقاومت محصول از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید در درجه اول مورد توجه قرار گیرد. قیمت دیگر عامل مهم در خرید سنگدال بتني می باشد. خرید سنگ دال هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری امکان پذیر است. خرید آنلاین سنگدال بتنی علاوه بر صرفه جویی در زمان، امکان مشاهده و مقایسه انواع سنگ دال و قیمت آنها را فراهم می نماید.

سنگدال بتني ٨٠*٦٠*١٥
تولید انواع سنگدال ترافیکی طبق استاندارد شهرداری تهران

انواع سنگدال بتنی

سنگدال ترافیکی، غیر ترافیکی و پیش ساخته از انواع سنگدال بتنی می باشند. در ادامه به معرفی هر یک از انواع سنگدال بتنی پرداخته شده است.

سنگدال پیش ساخته

همان طور که از نام آن بر می آید، این قطعات در ابعاد مشخص و یا سفارشی، از قبل ساخته شده و به محل پروژه انتقال داده می شوند. سنگدال بتني پیش ساخته به صورت پیش تنیده، ترافیکی و … تولید می گردد. پیش تنیدگی موجب به حداقل رسیدن ترک های بتن می شود.

انواع پیش تنیده خود به دو دسته پیش تنیده پیش کشیده و پیش تنیده پس کشیده دسته بندی می شود. برای ساخت سنگ دال بتنی پیش تنیده پس کشیده، ابتدا تاندون ها را درون قالب گذاشته و سپس بتن ریزی انجام می شود. بعد از اینکه بتن کمی سفت شد، تاندون ها را می کشند. در ساخت سنگدال بتني پیش تنیده پیش کشیده ابتدا تاندون ها توسط جک هیدرولیکی کشیده شده و سپس بتن ریزی انجام می شود. پس از سفت شدن بتن، اتصال بین تاندون ها و جک هیدرولیکی را قطع کرده و نیروی پیش تنیدگی به بتن انتقال می یابد.

سنگدال بتني
سنگ دال پیش ساخته

سنگدال بتنی ترافیکی

سنگدال بتنی ترافیکی به سه دسته سنگدال ترافیکی سبک، سنگین و فوق سنگین تقسیم بندی می شود. از سنگدال ترافیکی سبک معمولا به عنوان درپوش و محل تردد انسان ها و یا وسایل نقلیه سبک همچون موتور و دوچرخه استفاده می گردد. سایز میلگردهای مورد استفاده در ساخت این نوع از سنگ دال بتنی ترافیکی کمتر از دو نوع دیگر  می باشد.

سنگدال ترافیک سنگین در معابر شهری، جایگاه های سوخت و … مورد استفاده قرار می گیرد. نوع شبکه و ضخامت این دال بتنی به مواردی همچون میزان ترافیک محل اجرای پروژه وابسته است. همان طور که از نام سنگدال ترافیک فوق سنگین مشخص است، از آن در پروژه هایی که وسایل نقلیه سنگین عبور می کنند، استفاده می گردد. در این نوع می توان با اجرای شبکه دوبل، به تقویت شبکه پرداخت. به این معنا که دو ردیف شبکه آرماتور در آن استفاده شود.

سنگدال بتنی
سنگ دال ترافیکی

ابعاد سنگدال بتني

از متداول ترین ابعاد سنگدال بتنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سنگدال بتنی ترافیکی ۱۵×۵۰×۸۰
  • سنگدال بتني ترافیکی ۱۵×۵۰×۹۰
  • سنگدال بتنی ترافیکی ۱۰×۵۰×۱۰۰
  • سنگدال بتني ترافیکی ۱۵×۵۰×۱۲۰
  • سنگدال بتنی ترافیکی ۱۵×۵۰×۱۰۰
  • سنگدال بتني ترافیکی ۱۵×۵۰×۱۵۰
  • سنگدال بتنی ترافیکی ۱۰×۵۰×۸۰
  • سنگدال بتني ترافیکی ۱۵×۶۰×۱۵۰
  • سنگدال بتنی ترافیکی ۱۵×۶۰×۱۳۰
  • سنگدال بتني پیش تنیده ۱۵×۶۰×۸۰
  • سنگدال بتنی پیش تنیده ۱۵×۶۰×۱۰۰
  • سنگدال بتني پیش تنیده ۱۵×۶۰×۱۳۰
  • سنگدال بتنی پیش تنیده ۱۵×۶۰×۱۲۰
  • سنگدال بتني پیش تنیده ۱۵×۶۰×۱۵۰

سنگ دال های بتنی پیش تنیده در ضخامت های بیشتر نیز تولید می گردند. با افزایش ابعاد، تعداد میلگردهای طولی و عرضی مورد استفاده در ساخت سنگدال بتنی و همین طور وزن قطعه افزایش می یابد. علاوه بر ابعاد ذکر شده، تولید سنگدال در ابعاد سفارشی نیز قابل انجام است.

سنگدال
استفاده از سنگ دال در ساختمان سازی

مزایای سنگدال بتني

سنگدال بتنی موجب افزایش سرعت اجرای پروژه می گردد. نصب آن آسان و سریع بوده و طول عمر بالایی دارد. استفاده از سنگدال بتني موجب صرفه جویی در مصالح می شود. مقاومت در برابر آتش از دیگر مزایای آن می باشد. همچنین کنترل کیفیت سنگدال بتني پیش ساخته راحت تر بوده و از کیفیت بالاتری هم برخوردار است.

سنگدال در تهران

سنگدال در تهران، سنگدال در تهران – آفتاب، سنگدال در تهران – بومهن، سنگدال در تهران – پردیس، سنگدال در تهران – کن، سنگدال در اسلام شهر، سنگدال در اسلام شهر – چهاردانگه، سنگدال در پاکدشت، سنگدال در پاکدشت – شریف آباد، سنگدال در دماوند، سنگدال در دماوند – رودهن، سنگدال در رباط کریم، سنگدال در رباط کریم – بوستان، سنگدال در رباط کریم – پرند، سنگدال در رباط کریم – صالح آباد، سنگدال در رباط کریم – گلستان، سنگدال در رباط کریم – نصیرآباد، سنگدال در ری، سنگدال در ری – حسن آباد، سنگدال در ری – خاوران، سنگدال در ری – کهریزک، سنگدال در شهریار، سنگدال در شهریار – اندیشه، سنگدال در فيروزکوه، سنگدال در فيروزکوه – ارجمند، سنگدال در قدس، سنگدال در لواسان، سنگدال در لواسان – فشم، سنگدال در ملارد، سنگدال در ملارد – صفا دشت، سنگدال در ورامین، سنگدال در ورامین – پیشوا، سنگدال در ورامین – جوادآباد، سنگدال در ورامین – قرچک.

انواع سایز سنگدال بتنی ترافیکی و سنگدال غیر ترافیکی

سنگدال بتنی ۸۰*۶۰*۱۰

سنگدال بتنی ۸۰*۶۰*۱۵

سنگدال بتنی۱۰۰*۶۰*۱۰

سنگدال بتنی۱۰۰*۶۰*۱۵

سنگدال بتنی۱۲۰*۶۰*۱۰

سنگدال بتنی۱۲۰*۶۰*۱۵

سنگدال بتنی۱۵۰*۶۰*۱۰

سنگدال بتنی۱۵۰*۶۰*۱۵

سنگدال بتنی۲۰۰*۶۰*۲۰