تهران
به وب سایت شرکت استیل آوران پویا بتن خوش آمدید

جدول پیش ساخته بتنی

Rate this portfolio

قیمت جدول بتنی

جدول پیش ساخته بتنی قطعه ای پیش ساخته است که برای تعیین محدوده های شهری مانند جوی های آب، جدا نمودن پیاده رو از مسیر ماشین رو و … مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت جدول بتنی پیش ساخته معمولا با توجه به سطح کیفی بتن مورد استفاده در تولید جدول بتنی و روش ها تولید آن در کارخانه تعیین می گردد. انواع جدول بتنی مانند جدول بتنی دور باغچه ، جدول بتنی خیابانی و … با دو روش تولید می شود که این روش ها هر کدام در تعیین مشخصات جدول بتنی موثر هستند. در ادامه مطلب به بررسی این روش ها و توضیح آن ها پرداخته شده است.

جهت دریافت لیست قیمت جدول بتنی 09123641493

جدول پیش ساخته بتنی
جداول بتنی خیابانی

در کل جداول بتنی ماشینی یا جدول بتنی پیش ساخته یکی از مهم ترین المان های شهری می باشد که همه ما روزانه انواع مختلف آن را در سطح شهر مشاهده می کنیم. رنگ جداول بتنی معمولا ثابت و خاکستری است و در صورت نیاز به جدول بتنی رنگی ، بعد از نصب رنگ آمیزی می شود و یا ممکن است برای ثبات بیشتر رنگ از افزودنی های رنگی در مرحله تولید استفاده کنند.

قیمت جدول پیش ساخته بتنی

قیمت جدول بتنی خیابانی با توجه به استحکام بالا و مقاومت خوبی که دارد و کارایی آن، بسیار به صرفه بوده و خرید آن به صرفه می باشد. قیمت جدول بتنی پیش ساخته به عوامل گوناگونی وابسته است. از مهم ترین این عوامل، کیفیت بتن مصرفی برای تولید جدول بتنی است. کیفیت بتن به کیفیت سنگ دانه ها، کیفیت مواد افزودنی، آب مورد استفاده و … بستگی دارد و همگی آن ها در تعیین برآورد قیمت جدول بتنی خیابانی موثر هستند. دومین عامل که بسیار مهم نیز است، روش تولید می باشد. روش تولید جدول بتنی به دو شیوه پرسی و سنتی یا دستی انجام می شود. اما امروزه روش دستی منسوخ شده است و روش پرسی جایگزین آن شده است.

جدول بتنی خیابانی
اجرای جدول بتنی خیابانی

در روش پرسی هر چه کیفیت دستگاه های کارخانه و تکنولوژی به کار رفته در تولید آن ها بهتر باشد، کیفیت کالای تولید شده بهتر خواهد بود و در نتیجه قیمت جدول بتنی پیش ساخته نیز بالاتر خواهد رفت. برای اطلاع از لیست قیمت جدول بتنی می توانید با همکاران ما در عمران مدرن تماس حاصل فرمایید.

 انواع جدول پیش ساخته بتنی

انواع جدول بتنی در گذشته به دو دسته دستی و سنتی و جداول بتنی ماشینی تقسیم بندی می شود. اما امروزه نوع دستی بسیار کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و تولید آن در بسیاری کارخانه ها متوقف شده است. علت آن مقاومت کمی است که جداول بتنی دستی در برابر یخبندان و سرما دارد. از آن جایی که انواع جدول بتنی باید در برابر عوامل جوی مانند باد ، باران و برف و یخبندان مقاوم باشند تا عمر بیشتری کنند، انتخاب انواع جدول بتنی سنتی ، توصیه نمی شود. بنابراین انواع جدول بتنی در نوع پرسی به دو دسته جدول بتنی پرسی خشک و جدول بتنی پرسی خیس تقسیم بندی می شود. در بخش تولید جدول بتنی به توضیح مفصل انواع روش های تولید و فروش جدول بتنی پرداخته شده است. تهیه لیست قیمت جدول نیز به داشتن اطلاعات کافی درباره انواع جدول بتنی و روش های تولید آن ها بستگی دارد.

انواع جدول بتنی
انبار کردن قطعات جدول بتنی

جدول بتنی پیش ساخته

جدول بتنی پیش ساخته برای جداسازی و محدود کردن فضاها و محدوده های خیابان ها و پیاده رو مورد استفاده قرار می گیرد. پیش ساخته بودن جداول بتنی به این معنا است که از پیش ابعاد و اندازه های آن به صورت استاندارد تعیین شده و تولید می شوند. 

قیمت جدول پیش ساخته بتنی

عوامل موثر بر تعیین قیمت جدول بتنی پیش ساخته در بخش های بالاتر مورد بررسی قرار گرفته است. در کل منظور از جداول بتنی ، همان جدول بتنی پیش ساخته است. قیمت جدول بتنی پیش ساخته در یک جمع بندی کلی به کیفیت بتن، روش های تولید قطعات جدول و شیوه حمل و نگهداری آن ها بستگی دارد.

جدول بتنی پیش ساخته
قطعه جدول بتنی پیش ساخته

جدول بتنی دور باغچه

منظور از جدول بتنی دور باغچه قطعات بتنی است که برای جداسازی فضاهای سبز مانند اطراف درختان در پیاده رو ها یا باغچه ها و فضاهای سبز شهری مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از عوامل مهم برای نصب جدول بتنی دور باغچه ای ، مسئله زیرسازی آن ها می باشد. پی سازی برای نصب جدول بتنی باغچه باید به گونه ای باشد که از استحکام کافی برخوردار بوده و زهکشی مناسبی نیز داشته باشد. مطابق استاندارد های شهرداری تراکم خاک بستر جدول بتنی دور باغچه ای نباید کمتر از 90 درصد باشد. ارتفاع جدول بتنی دور باغچه باید متناسب با پیاده رو های اطراف باشد. هم چنینن نکته دیگر در اجرای جدول بتنی باغچه رعایت تراز بودن آن است.

جدول بتنی دور باغچه
جدول بتنی دور باغچه ای 

قیمت جدول بتنی دور باغچه ای

قیمت جدول بتنی دور باغچه ای به زیرسازی آن، زهکشی خاک زیر باغچه و دقتی که در میزان تراز بودن سطح جدول وجود دارد، بستگی دارد. هم چنین عواملی مانند کیفیت بتن و روش تولید بر قیمت جدول بتنی دور باغچه ای تاثیرگذار است.

جدول بتنی باغچه
نمونه ای از جدول بتنی باغچه

جدول بتنی رنگی

در جداول بتنی معمولی برای ایجاد ویژگی هشدار یا زیباسازی ، جدول نصب شده را رنگ آمیزی می کنند که این امر موجب بالا رفتن قیمت جدول بتنی رنگی و کیفیت نهایی پایین می گردد. همچنین رنگ اعمال شده بر روی سطح جدول بتنی رنگی به مرور زمان از آن ها جدا شده و با ایجاد کوچکترین شکستگی یا ترک، رنگ زیرین آن نمایان می گردد. در استفاده از جدول بتنی رنگی که رنگ در هنگام ساخت به مواد اولیه اضافه می شود، این چالش دیگر وجود ندارد. 

جدول بتنی رنگی
جدول بتنی رنگی

قیمت جدول پیش ساخته بتنی رنگی

قیمت جدول بتنی رنگی در ابتدا به مواد افزودنی که در هنگام قالب گیری قطعات باعث تغییر رنگ آن ها می شود، بستگی دارد و در ادامه به مواردی هم چون نوع قالب گیری کیفیت بتن و موارد کلی از این دست وابسته است.

تولید جدول پیش ساخته بتنی

انواع جدول بتنی به دو روش قابل تولید است. تولید جدول بتنی پرسی خشک و تولید جدول بتنی پرسی خیس در کارگاه های پیشرفته و یا کارخانه ها قابل انجام است. هر کدام از این روش ها مزایای خود را دارد که در ادامه به بررسی و توضیح آن ها پرداخته می شود.خرابی و فرسودگی جدول بتنی خیابانی ، نتیجه معکوس در ظاهر شهر خواهد داشت و همچنین تعمیر و مرمت آنها نیز هزینه های زیادی را در پی دارد. بنابراین در تولید جدول بتنی باید تمام نکات و اصول فنی رعایت شود تا از هزینه های اضافی مرمت و تعمیرات جلوگیری به عمل آید.

تولید جدول پیش ساخته
خط تولید جدول بتنی پیش ساخته

عوامل موثر برای تولید جدول بتنی با کیفیت بالا و مقاوم شامل ، سنگ دانه ها ، سیمان، نسبت آب به سیمان ، روش ساخت ، رعایت اصول فنی حین ساخت ، عمل آوری و شرایط محیطی است که باید به صورت جدی مورد بررسی و تحقیق قرار بگیرند. هر چه کیفیت این مواد بالا تر و روش های تولید به روز تر و بیشتر با تکنولوژی روز همراه باشد، هزینه ها در لیست قیمت جدول بتنی بالاتر می رود.

 

تولید جدول بتنی پرسی خشک

در تولید جدول بتنی پرسی خشک ، پس از ساخت بتن با طرح اختلاط مناسب و اسلامپ نزدیک به صفر، وارد قالب میز پرس شده و تحت فشار قرار می گیرد. پس از این مرحله از تولید جدول بتنی پرسی ، قالب ها برداشته شده و سینی حاوی محصول از دستگاه خارج می گردد. سپس جدول بتنی پرسی خشک به اتاق عمل آوری منتقل شده و پس از طی مدت زمان عمل آوری از پیش تعیین شده به صورت مکانیزه بسته بندی، پالت گذاری و دپو می شود. از مزایای این روش می توان به امکان استفاده بالقوه از دو نوع بتن در قسمت رویه (Face) و اصلی (Main) نام برد.

جدول بتنی رنگی
فرسودگی جدول بتنی رنگی

این امر امکان تولید جداول بتنی با رویه های رنگی را فراهم می آورد. همچنین با استفاده از روش پرسی خشک امکان دستیابی به نسبت آب به سیمان کم وجود دارد که این امر در به حداقل رساندن آب مصرفی و پایین آوردن قیمت جدول بتنی پیش ساخته پرسی نقش به سزایی دارد. جدول پیش ساخته بتنی

تولید جدول بتنی پرسی خیس 

در روش تولید جدول بتنی پرسی خیس بعد از ساخت بتن توسط ایستگاه مرکزی ، حجم بتن مورد نیاز بر طبق نوع محصول با برنامه ریزی دقیق وارد قالب میز پرس شده و برای هر قالب در قسمت پایینی و بالایی، فیلتر خاصی تعبیه شده است. پرس هیدرولیک 400 تنی و سیستم مکش آب مازاد باعث خارج کردن آب اضافی از قطعات بتنی و بیشتر شدن تراکم بتن میشود .جدول بتنی پیش ساخته پرسی تولید شده با این روش در برابر فشار و ضربه های ناگهانی بسیار مقاوم است.جدول پیش ساخته بتنی

جدول بتنی پیش ساخته
نگهداری جداول بتنی در کارگاه ها

در یک بررسی کلی بعد از مقایسه جدول بتنی پرسی خیس و خشک نتیجه می گیریم، در روش پرس خیس از پرس ۴۰۰ تن استفاده می شود اما در روش خشک از پرس ۳۰۰ تن استفاده می شود؛ همچنین در روش پرس خیس به دلیل خیس بودن و ایجاد دوغاب در حین پرس سطح کار بسیار صاف و صیقلی و ظاهری زیباتر نسبت به روش خشک خواهد داشت. تفاوت بعدی این دو روش در مقاومت و طول عمر آن می باشد. جدول بتنی پرسی خیس دارای مقاومت و طول عمر بالاتری نسبت به پرس خشک می باشند. از آن جایی که در جدول بتنی پرسی خیس به دلیل ایجاد دوغاب در حین پرس، تمامی خلل و فرج ها داخل بتن از بین رفته و نفوذ آب را تا حد بسیار بالای کاهش داده و باعث طول عمر بیشتری خواهد شد. اما در روش پرس خشک، خلل و فرج هایی روی آن ایجاد می شود که برای تولید بهتر باید سعی شود خلل و فرج ها به حداقل رسیده زیرا هرچه این خلل و فرج ها بیشتر، عمر جدول بتنی پرسی کوتاه تر خواهد شد زیرا با نفوذ آب در داخل بتن باعث ترکیدن آن و در نتیجه شکل ظاهری نچندان جالب و عمر کوتاه آن خواهد شد. جدول پیش ساخته بتنی

جداول بتنی
تنظیم ارتفاع جدول بتنی برای عبور و مرور

ابعاد جدول پیش ساخته بتنی

ابعاد جدول بتنی که در ادامه بررسی می شوند، ابعادی هستند که به صورت معمول تولید شده و سفارش آن ها راحت تر است. اما در صورت نیاز به ابعاد دیگر می توان ابعاد مورد نظر را سفارش داده و خارج از این ابعاد آن ها را تحویل گرفت.

  • جدول بتنی پرسی ۱۵*۳۰*۵۰ سانتی متر
  • جدول بتنی پرسی ۱۵*۴۰*۵۰ سانتی متر
  • جدول بتنی پرسی ۱۵*۵۰*۵۰ سانتی متر
  • جدول بتنی پرسی ۱۵*۶۰*۵۰ سانتی متر
  • جدول بتنی پرسی ۱۵*۸۰*۴۰ سانتی متر
ابعاد جدول بتنی
ابعاد مختلف جدول بتنی

معمولا ابعاد ۳۵*۵۰*۸.۵ و ۲۷.۵*۵۰*۱۰ برای استفاده در خیابان های اصلی و اتوبان ها مناسب است. هم چنین ابعاد ۸.۵*۵۰*۵.۲۷ جهت استفاده در معابر و خیابان های فرعی و ابعاد ۴*۵۰*۵.۲۷ جهت استفاده روتوش نصب برای جداول آسیب دیده در نظر گرفته می شود.

قالب جدول پیش ساخته بتنی

قالب جدول بتنی در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شود. این قالب ها هم می توانند به صورت سفارشی و هم به صورت پیش ساخته و آماده باشند. مدل های قالب جدول بتنی آماده طبق اندازه ها و ابعاد از پیش تعیین شده، آماده بهره برداری و استفاده هستند در صورتی که باید برای ابعاد جدول بتنی سفارشی، قالب های مخصوص تهیه و تولید شود.

جدول بتنی خیابانی
اجرای جدول بتنی خیابانی

انواع قالب جدول بتنی به صورت کشویی و پیچ و مهره ای تولید می شوند. قالب جدول بتنی جزو قالب های خاص بتن به حساب می آیند به همین دلیل تولید آن ها هزینه های بیشتری دارد. جنس قالب جدول بتنی معمولا از فلز است و در انواع مدولار، چند ضلعی یا چند تکه قابل تولید هستند. 

خرید و فروش جدول پیش ساخته بتنی

خرید و فروش جدول بتنی در انواع دور باغچه ای و پرسی و سنتی انجام می شود. امروزه فروش جدول بتنی به روش سنتی یا دستی تقریبا منسوخ شده است و جدول بتنی پرسی جایگزین آن شده است. برای خرید جدول بتنی پیش ساخته می توانید به انواع سایت های فروش آنلاین و یا کارگاه ها و کارخانه های تولید جدول بتنی به صورت حضوری مراجعه نمایید. برای خرید جدول بتنی باید توجه داشته باشید که کیفیت محصول را در محل به طور کامل بررسی کنید و از درجه یک بودن محصول اطمینان حاصل کنید. وجود ترک و یا تراکم غیر همگون در جدول بتنی نشانه خوبی نبوده و باید پیش از خرید تست مقاومت بتن انجام شود.

ابعاد جدول بتنی
ابعاد مختلف جدول بتنی

مشخصات جدول بتنی خیابانی

مشخصات جدول بتنی خیابانی در دسته بندی های مشخصی تفکیک و مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه با انواع مشخصات جدول بتنی آشنا خواهید شد.

  • طول جدول بتنی خیابانی : یکی از مشخصات جدول بتنی ، طول آن است. تعریف طول فاصله دو بخش انتهایی و ابتدایی هر قطعه جدول در جهت طولی می باشد.
  • ارتفاع جدول بتنی پیش ساخته : ارتفاع جدول به فاصله بین سطح زیرین تا بالا ترین سطح هر قطعه جدول است که جزو مشخصات مهم جدول بتنی به شمار می رود.
  • کف جدول بتنی : سطح افقی تحتانی جدول كه پس از نصب در تماس با زمين قرار می گيرد.
  • سطح نمايان جدول بتنی خیابانی : یکی از مشخصات جدول بتنی است که معرف سطح قابل رويت است و توسط توليد كننده مشخص می گردد و ممكن است ويژگی هاي متفاوتی با ساير سطوح بيرونی يا بخش های درونی داشته باشد.
  • پخی جدول بتنی : لبه شیبدار جدول را پخی می گویند که متناسب با کاربری جدول بتنی تغییر می کند.
  • گوشه جدول بتنی : محل تقاطع دو سطح یا وجه جدول که می تواند گرد یا پخ باشد.
  • ابعاد جدول بتنی پیش ساخته : اندازه های هر قطعه از جدول بتنی که شامل طول، عرض و ارتفاع و ضخامت جدول بتنی می باشد.
جدول بتنی رنگی
جدول بتنی از پیش رنگ شده

از جمله مزایای جدول بتنی خیابانی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • مقاومت بالا در برابر سرما و گرما
  • عیار بالای بتن مورد استفاده در آن
  • یکسان بودن قطعات مورد استفاده
  • مقاومت کششی و فشاری بالا
  • امکان تولید نوع مسلح و مقاوم آن
  • مقاوم در برابر رطوبت و یخبندان
  • قابلیت رنگ پذیری
  • زیبایی و جذابیت بصری
  • ظرفیت تولید انبوه و عمل آوری در تمامی فصل های سال
  • پوسته نشدن رنگ و چسبندگی خوب
  • تنوع در ابعاد جداول و قابل استفاده بودن آن در پروژه های ساختمانی
جدول بتنی خیابانی
مقاومت بتن در برابر باران و برف

کاربرد جدول بتنی پیش ساخته

از جدول بتنی پیش ساخته برای مصارف زیادی استفاده می گردد. بیشتر این استفاده ها در فضاهای شهری و خیابان ها است که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته می شود.

  • فضای سبز شهری: منظور از فضاهای سبز شهری، پارک ها و محوطه های بازی کودکان یا باغچه های کوچک خیابان ها است. برای جداسازی این محوطه های سبز از سایر فضاها معمولا از جدول بتنی پیش ساخته خیابانی استفاده می شود. به جدول بتنی که برای جداکردن باغچه ها از پیاده رو و خیابان مورد استفاده قرار می گیرد، جدول بتنی باغچه یا جدول بتنی دور باغچه ای گفته می شود.
  • مسیر های تردد: مسیر های تردد شامل پیاده رو ها در کنار خیابان ها و مسیر های پیاده روی تعبیه شده در پارک ها و فضاهای سبز است. قرار دادن جدول بتنی پیش ساخته در این محل محدوده مسیر حرکت پیاده رو معلوم کرده و امنیت جانی نسبی برقرار می کند.
  • یکدست سازی کنار خیابان: یکی دیگر از کاربرد های انواع جدول بتنی خیابانی ، یکدست سازی دید و منظر است. استفاده از جدول بتنی پیش ساخته نماهای و مناظر شهری را نظم داده و از لحاظ زیبایی بصری بسیار کمک کننده است.
  • محوطه سازی ویلا: نکته دیگری که در فروش جدول بتنی وجود دارد این است که مصرف این متریال تنها برای مناظر شهری نمی باشد. می توان از جدول بتنی پیش ساخته برای مشخص کردن محدوده باغچه و باغ های ویلا و یا تعیین مسیر ها پیاده آن استفاده نمود. کاربری جدول بتنی برای ویلا فرق چندانی با خیابان ها نداشته و تنها تفاوت در مکان اجرای آن است.

بعاد جدول های بتنی پرس خیس (wet perss)

طول (cm)ارتفاع (cm)ضخامت (cm)ابعاد (cm)وزن جدول (kg)تعداد در هر بسته (عدد)ظرفیت کامیون (عدد)ظرفیت تریلی (عدد)
501001515*100*50171770140
5010012.512.5*100*50143880168
50801515*80*50137784175
508012.512.5*80*501148104208
50602020*60*50135580170
50601515*60*501007126231
506012.512.5*60*50838160280
50501515*50*50837154280
505012.512.5*50*50708168336
504012.512.5*40*50568208424
50301515*30*50497238483
503012.512.5*30*50438280536
50301010*30*503310360700
50401515*40*50687182336
سایز جدول بتنی

ابعاد جدول های بتنی پرس خشک

طول (cm)ارتفاع (cm)ضخامت (cm)ابعاد (cm)وزن جدول (kg)تعداد در هر بسته (عدد)ظرفیت کامیون (عدد)ظرفیت تریلی (عدد)
50301010*30*503310360700
50301212*30*50438280536
50401515*40*50687182336
50501515*50*50837154280
50601515*60*501007126231
50602020*60*50135580170
40802020*80*40145580170
لیست ابعاد جدول بتنی

جدول بتنی در تهران

جدول بتنی در تهران، جدول بتنی در تهران – آفتاب، جدول بتنی در تهران – بومهن، جدول بتنی در تهران – پردیس، جدول بتنی در تهران – کن، جدول بتنی در اسلام شهر، جدول بتنی در اسلام شهر – چهاردانگه، جدول بتنی در پاکدشت، جدول بتنی در پاکدشت – شریف آباد، جدول بتنی در دماوند، جدول بتنی در دماوند – رودهن، جدول بتنی در رباط کریم، جدول بتنی در رباط کریم – بوستان، جدول بتنی در رباط کریم – پرند، جدول بتنی در رباط کریم – صالح آباد، جدول بتنی در رباط کریم – گلستان، جدول بتنی در رباط کریم – نصیرآباد، جدول بتنی در ری، جدول بتنی در ری – حسن آباد، جدول بتنی در ری – خاوران، جدول بتنی در ری – کهریزک، جدول بتنی در شهریار، جدول بتنی در شهریار – اندیشه، جدول بتنی در فيروزکوه، جدول بتنی در فيروزکوه – ارجمند، جدول بتنی در قدس، جدول بتنی در لواسان، جدول بتنی در لواسان – فشم، جدول بتنی در ملارد، جدول بتنی در ملارد – صفا دشت، جدول بتنی در ورامین، جدول بتنی در ورامین – پیشوا، جدول بتنی در ورامین – جوادآباد، جدول بتنی در ورامین – قرچک.