تهران
به وب سایت شرکت استیل آوران پویا بتن خوش آمدید

قیمت دال بتنی

قیمت دال بتنی
Rate this post
بهره وری انرژی به یک دغدغه اصلی برای ساخت ساختمان های جدید تبدیل شده است و رواج دال های بتنی نیاز به بررسی دقیق خواص حرارتی آن به منظور به حداقل رساندن اتلاف انرژی دارد. بتن دارای خواص حرارتی مشابه با مصالح بنایی است، زیرا جرم حرارتی نسبتاً بالایی دارد و رسانای خوبی برای گرما است.

در برخی موارد خاص، از خواص حرارتی بتن استفاده شده است، به عنوان مثال به عنوان یک هیت سینک در نیروگاه های هسته ای یا یک بافر حرارتی در فریزرهای صنعتی.

رسانایی گرمایی

رسانایی حرارتی یک دال بتنی نشان دهنده سرعت انتقال حرارت از طریق جرم جامد توسط رسانش است، معمولاً در رابطه با انتقال حرارت به یا از زمین. ضریب هدایت حرارتی، k، متناسب با چگالی بتن، در میان عوامل دیگر است.تأثیرات اولیه بر روی رسانایی، میزان رطوبت، نوع سنگدانه، نوع سیمان، نسبت اجزاء تشکیل دهنده و دما است. این عوامل مختلف ارزیابی نظری یک مقدار k را پیچیده می‌کنند، زیرا هر جزء هنگام جداسازی رسانایی متفاوتی دارد و موقعیت و نسبت هر جزء بر رسانایی کلی تأثیر می‌گذارد. برای ساده کردن این امر، ممکن است ذرات سنگدانه در سیمان همگن معلق در نظر گرفته شوند. کمبل آلن و تورن (1963) فرمولی برای هدایت حرارتی نظری بتن به دست آوردند.در عمل این فرمول به ندرت اعمال می شود، اما برای استفاده نظری مرتبط باقی می ماند. متعاقباً، والور (1980) فرمول دیگری را از نظر چگالی کلی توسعه داد. با این حال، این مطالعه مربوط به بلوک های بتنی توخالی است و نتایج آن برای دال های بتنی تایید نشده است.

مقدار واقعی k در عمل به طور قابل توجهی متفاوت است و معمولاً بین 0.8 و 2.0 W m-1 K-1 است. این نسبت در مقایسه با مواد دیگر نسبتاً زیاد است، برای مثال رسانایی چوب ممکن است به اندازه 0.04 W m-1 K-1 باشد. یکی از راه های کاهش اثرات هدایت حرارتی، معرفی عایق است.

در اینده اطلاعات بیشتری درمورد دال بتنی یا سنگدال بتنی در اختیار شما عزیزان خواهیم گذاشت.
بیشتر بخوانید:
کاربرد باکس بتنی
نیوجرسی بتنی پیش ساخته
مقالات مرتبط