تهران
به وب سایت شرکت استیل آوران پویا بتن خوش آمدید

تولید انواع سنگدال بتنی و نیوجرسی بتنی

تولید انواع سنگدال بتنی و نیوجرسی بتنی
4.9/5 - (14 امتیاز)

بتن محصولی است که از ترکیب سیمان و آب به دست می‌آید و به لحاظ مقاومتی که پیدا می‌کند کارایی متنوعی دارد. سنگدال بتنی یا نیوجرسی بتنی یکی از محصولاتی است که از سیمان تولید می‌شود و جهت پروژه‌های مختلف ساختمانی و محافظتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع سنگدال بتنی که به آن دال بتنی هم گفته می‌شود پرداخته و کارایی مینی نیوجرسی بتنی و نیوجرسی یک متری، دو متری و سه متری و چهار متری و شش متری را ذکر کنیم و پی ببریم از هر یک از این محصولات در چه موقعیت‌هایی می‌توان استفاده کرد.نیوجرسی بتنی از ارتفاع ۵۵ سانتی متر تا ارتفاع ۲۶۵ سانتی متر موجود است.

تولید انواع سنگدال بتنی و نیوجرسی بتنی
تولید انواع سنگدال بتنی و نیوجرسی بتنی

تولید انواع سنگدال بتنی و نیوجرسی بتنی 09123641493

یکی از محصولاتی که با استفاده از بتن تولید می‌شود، دال و یا سنگدال بتنی نام دارد. در ساخت این محصول ترکیبی از آهن، فولاد و بتن به کار می‌رود و در واقع نوعی سقف است که از آن می‌توان در ساخت سازه‌های مختلف استفاده کرد. طراحی و ساخت دال بتنی به این صورت است که ضخامتی بین ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر برای آن در نظر گرفته می‌شود و همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم بیشترین کاربرد آن ساخت سقف سازه‌های مختلف است. همچنین از سنگدال‌هایی که ضخامت کمتری دارند نیز برای سنگ‌فرش معابر استفاده می‌شود.

ساخت پل‌ نیز یکی از مواردی است که از دال‌های بتنی برای آن استفاده می‌شود. در گذشته پل‌ها از آهن ساخته می‌شدند، اما در سال‌های اخیر از این محصول به عنوان جایگزینی برای پل‌های تمام آهنی استفاده می‌شود؛ زیرا سنگدال بتنی هم کیفیت خوبی دارد و هم زیبایی ظاهری خوبی به پل می‌بخشد. از سوی دیگر امکان به سرقت رفتن پل‌ها به لحاظ استفاده کم‌تر از آهن تا حد زیادی کم شده است.

نحوه تولید دال بتنی به این صورت است که قبلا آماده شده و سپس برای استفاده به پروژه انتقال داده می‌شوند که در این زمان در بین تیرهای فولادی یا سایر بتن‌های دیگر نصب می‌شود.  برخی از انواع سنگدال نیز تنها سر پروژه تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما آنچه در مورد ساخت انواع سنگدال بتنی اهمیت دارد این است که لازم است تکیه‌گاه دال در سازه، از ابعاد دقیقی برخوردار باشد تا دال بتنی بتواند به درستی در محلی که برای آن در نظر گرفته شده قرار گیرد.09123641493

تولید انواع سنگدال بتنی و نیوجرسی بتنی
سنگدال بتنی

 

سنگدال بتنی ترافیکی سنگین: این نوع سنگدال بیشتر در معابر شهری و جایگاهای سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما نکته مهم در خصوص انتخاب آن‌ها نوع شبکه و ضخامت‌شان است که البته می‌توان در ساخت این نوع دال سایز میلگرد و ضخامت آن را به بالاترین حد رساند.

سنگدال ترافیکی سبک: نوع دیگری از این محصول بتنی بیشتر در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مردم در این مکان‌ها رفت و آمد بیشتری دارند. برای محل‌هایی برای عبور و مرور موتورسیکلت و یا دوچرخه عموما از این نوع دال استفاده می‌شود.

سنگدال ترافیکی فوق سنگین: زمانی که نیاز باشد از این محصول در موقعیت‌های ترافیک سنگین استفاده شود، می‌توان در ساخت آن تعداد شبکه را تغییر داده و آن را به دو عدد افزایش داد.

انواع سایز سنگدال بتنی

سنگدال بتنی ۸۰*۶۰*۱۰

سنگدال بتنی ۸۰*۶۰*۱۵

سنگدال بتنی۱۰۰*۶۰*۱۰

سنگدال بتنی۱۰۰*۶۰*۱۵

سنگدال بتنی۱۲۰*۶۰*۱۰

سنگدال بتنی۱۲۰*۶۰*۱۵

سنگدال بتنی۱۵۰*۶۰*۱۰

سنگدال بتنی۱۵۰*۶۰*۱۵

سنگدال بتنی۲۰۰*۶۰*۲۰

نیوجرسی بتنی چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم نیوجرسی بتنی یکی از انواع بتن پیش‌ساخته است که از سیمان و آب تهیه می‌شود. ممکن است بسیاری از افراد با نام اصلی این محصول آشنایی نداشته باشند؛ اما حتما آن را در خیابان‌ها و جاده‌ها برای جدا کردن مسیرهای ترافیکی دیده‌اند.

نیوجرسی بتنی به گونه‌ای طراحی شده‌ است که چنانچه وسیله نقلیه با آن‌ برخورد نماید آسیب بسیار کمی به آن وارد می‌شود. اگر بخواهیم در خصوص تاریخچه ساخت و استفاده از نیوجرسی بتنی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، باید گفت این محصول برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ میلادی و در ایالت نیوجرسی آمریکا به منظور چند لاین کردن جاده‌ها طراحی و تولید شد و بعدها نیز در همه جای دنیا به همین نام شهرت پیدا کرده و مورد استفاده قرار گرفت. از دیگر کاربری‌های نیوجرسی می‌توان به چند لاین کردن جاده‌ها، جلوگیری از ترافیک و پیشگیری از تصادفات جاده‌ای و خیابان‌ها اشاره کرد.

نیوجرسی بتنی مفصل دار دیوار پیش ساخته خود ایستا
نیوجرسی بتنی مفصل دار دیوار پیش ساخته خود ایستا

نیوجرسی مفصلی

 

نیوجرسی بتنی مفصل دار
نیوجرسی چهار متری و شش متری مفصل دار

  • انواع نیوجرسی بتنی بر اساس نوع کاربری

نیوجرسی بتنی مفصل دار نوعی از این محصول بتنی است که جهت ایمن‌سازی معابر، جدا کردن خطوط از یکدیگر، در نزدیکی جاده‌های فرعی و همچنین دوربرگردان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نیوجرسی مفصل دار، از این لحاظ به این نام خوانده می‌شود که از اتصالات جانبی برخوردار است و می‌توان به راحتی آن‌ها را به یکدیگر نصب نمود.

از جمله مزایای این نوع نیوجرسی می‌توان به کاهش خسارات ناشی از حوادث در شهرها و جاده‌ها و همچنین کم شدن نور آزاردهنده خودروهای مقابل در شب و کم شدن انحراف خودروها از مسیر اصلی اشاره کرد. این محصول کارآمد که در حال حاضر در دو مدل مفصلی و ساده تولید می‌شود از کارایی‌های متنوعی برخوردار است. در ادامه به معرفی انواع نیوجرسی بتنی خواهیم پرداخت:

  • نیوجرسی یک متری: این نوع نیوجرسی بتنی عمدتا برای جداسازی معابر به کار می‌رود و دارای طول یک متر و ارتفاع ۸۰ سانتی متر بوده و وزنی در حدود ۵۰۰ کیلوگرم دارد.
  • نیوجرسی بتنی دومتری: این سازه بتنی دارای طول ۲ متر و ارتفاعی در حدود ۸۰ سانتی‌متر است.
  • نیوجرسی مفصلی چهارمتری: این محصول نیز دارای طول ۴ متر و ارتفاع یک متر است و وزنی در حدود ۳۴۰۰ کیلوگرم دارد و جهت ساخت ایستگاه‌ در کنار جاده، جهت موارد ترافیکی و جداسازی جاده‌ها و همچنین جداسازی پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • نیوجرسی مفصلی شش متری: این نوع محصول بتنی نیز به طول ۶ و ارتفاع یک متر تولید می‌شود و وزنی در حدود ۵۱۰۰ کيلوگرم دارد. از این نیوجرسی برای جدا کردن محل‌هایی که در آن ساخت پروژه انجام می‌شود و همچنین هدایت مسیر رودخانه و جلوگیری از گسترش آتش استفاده می‌شود.

دیوار بتنی خود ایستا

دیوار بتنی خود ایستا چیست و چه کاربردی دارد؟

محصول دیگری که از بتن ساخته می‌شود، دیوار بتنی خود ایستا است که برای اتصال آن به محل نیازی به فونداسیون نیست و بیشتر در پروژه‌هایی به کار می‌رود که لازم است سریعا انجام شده و از استحکام بالایی برخوردار باشد. از این دیوار می‌توان در کنار مسیرهای قطار و مترو، دانشگاه‌ها و مراکز نظامی و کارخانجات و همچنین تاسیسات مختلف استفاده کرد.

استیل پویا

برای انجام پروژه‌های ساختمانی مختلف از قبیل ساخت پل، سازه‌های مسکونی و تجاری و همچنین کف سازی معابر و … نیاز به استفاده از انواع سنگدال بتنی دارید و یا جهت استفاده در معابر شهری و جاده‌ای و همچنین جلوگیری از تصادفات و .. انواع نیوجرسی بتنی مورد نیاز شماست. شرکت استیل پویا که سال‌هاست در این زمینه فعالیت دارد می‌تواند انواع محصولات بتنی را برای پروژه‌های مختلف شما چه به طور پیش ساخته و چه به صورت ساخت در محل پروژه در اختیارتان قرار دهد.

به همین منظور بهتر است برای استعلام قیمت سنگدال بتنی و نیوجرسی بتنی و همچنین خرید سنگدال بتنی و .. با کارشناسان این شرکت ارتباط برقرار نمایید تا اطلاعات لازم در اختیار شما گذاشته شود. مدیر فروش: 09123641493

مقالات مرتبط